Logowanie
Sonda
Czy Jezus Chrystus narodził się w cudowny sposób?
 
JoomlaStats
Szablon
socynianie

PostHeaderIcon Czasopismo Pistis

Share

Niebawem ruszamy z CZASOPISMEM UNITARIAŃSKIM "PISTIS"!

Właśnie został złożony dzisiaj wniosek do Sądu o rejestrację Czasopisma.

Przewidujemy zarówno utworzenie czasopisma w wersji online (wkrótce na stronie www.pistis.pl), a także wersji drukowanej.

Będzie to kwartalnik liberalnej myśli chrześcijańskiej. Jak na razie wolę współpracy wyraziło około 10 osób.

Wszystkich, którzy mają zapał, umiejętności, wiedzę i Ducha zapraszam do wsparcia naszej inicjatywy i proszę o kontakt

na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

W treści maila proszę napisać coś o sobie i o tym co ktoś mógłby robić (pisać artykuły, eseje, wiersze, podsyłać materiały, tłumaczyć etc.).

Share

 

Komentarze  

 
#1 Andrzej Wołyński 2010-08-23 08:04
Cytat:
Będzie to kwartalnik liberalnej myśli chrześcijańskie j.

A nie mógł by to być kwartalnik myśli chrześcijańskie j? Bez "liberalnej", czy czegoś tam jeszcze? Nie zupełnie rozumiem tego dodatku, ani sens go rozmieszczenia ze słowem chrześcijanin.
Cytować
 
 
#2 Cyprian S 2010-08-23 08:26
Liberalna znaczy wolnościowa, wskazuje na to, że nie będzie to kwartalnik dogmatyczny, ani z narzuconymi poglądami, lecz promujący liberalną myśl religijną.

Czym jest liberalne chrześcijaństwo przeczytasz w artykule na tej stronie

http://www.unitarianie.pl/artykuly/59-chrzecijastwo-liberalne-teologia-liberalna


Może jak przeczytasz to będziesz rozumiał czemu ten dodatek.
Cytować
 
 
#3 Andrzej Wołyński 2010-08-23 11:29
Nie odbieraj to uosobicie Cyprian, rozumiem ciebie i skąd masz ten dodatek do chrześcijaństwa . Może i mnie zrozumiesz, ze według mnie i podobnym do mnie, nauka Chrystusa jest doskonała i pełna, ukończona, a więc nie potrzebuję poprawek. Wiesz że i garnitur męski nie zawszę miał taki wygląd, a był z różnymi dodatkami, kokardkami, wstążeczkami, piórkami, pantalonami.
Chętnie przyjmie udział, ale będę reprezentował poglądy ustalone, chrześcijańskie , zdecydowane a nie to sio gdzie i waszym i naszym.
Cytować
 
 
#4 Andrzej 2010-08-23 14:46
Cytuję Andrzej Wołyński:
według mnie i podobnym do mnie, nauka Chrystusa jest doskonała i pełna, ukończona, a więc nie potrzebuję poprawek. Wiesz że i garnitur męski nie zawszę miał taki wygląd, a był z różnymi dodatkami, kokardkami, wstążeczkami, piórkami, pantalonami.

Masz rację - nauka Chrystusa jest doskonała, tylko jest mały problem. Jak doskonałą naukę wlać w niedoskonałych ludzi? Wzór garnituru jest świetny (chrystus), ale ludzie wcześniej dochodzili do niego aby taki był. tak i teraz rozmowy, które toczysz dla wielu są nie z tego świata. człowiek potrzebuje stopniowego wzbogacania się. Już widzimy ze w wielu krajach zlikwidowano karę śmierci. Na podstawie rozumu uznano, że tak nie wolno. Gdy do tej czysto rozumowej logiki ludzkiej wprowadzimy uzasadnienie rozumowe istnienia Boga to świat będzie stawał się w szybszym stopniu doskonalszy. Liberalność to wzajemna tolerancja i również miłość.
Cytować
 
 
#5 Cyprian S 2010-08-23 18:49
Paweł pisał o wolności w Chrystusie.

My też tego chcemy i to uznajemy.

Nam nie chodzi o negowanie Chrystusa. Chodzi o to by Chrystusa nie dogmatyzować.

Cytat:
Liberalność to wzajemna tolerancja i również miłość.


...i swoboda myślenia.
Andrzeju Wołyński, akceptuję Twoje poglądy w pełni, z częścią z nich się zgadzam, ale tak długo są dla mnie akceptowalne, jak długo i Ty akceptujesz moje poglądy i swoich nie narzucasz.
Cytować
 
 
#6 Andrzej Wołyński 2010-08-23 20:56
Cytuję Cyprian S:

Andrzeju Wołyński, akceptuję Twoje poglądy w pełni, z częścią z nich się zgadzam, ale ...
To takie ckliwo słodkie że nawet nie przyjemne. "Akceptuję nawet to, z czym nie zgadzam się!" Komu to jest potrzebne? Chyba jakiemu wariatowi który stara się o władzę, żebyś mógł powiedzieć: - oto i mądry Cyprian mnie zaakceptował, widzicie, głosujcie za mnie a pokaże wam Boga. To jak całowanie rabbi z papieżem.
Jak twoją nauka wpisuję się do ewangelii Chrystusa?
Lecz On odwrócił się i rzekł do Piotra: Zejdź Mi z oczu, szatanie! Jesteś Mi zawadą, bo nie myślisz o tym, co Boże, ale o tym, co ludzkie. 24 Wtedy Jezus rzekł do swoich uczniów: Jeśli kto chce pójść za Mną, niech się zaprze samego siebie, niech weźmie krzyż swój i niech Mnie naśladuje.
Rozumiem tolerowanie Wacka i Jacka, ale tolerowanie i akceptacja ich satanistycznego wierzenia? Gdzie ty się temu nauczył, bo na pewno nie od Chrystusa. Może to zwykły strach: będę kochać i uśmiechać się do wszystkich, oby nic mi złego się nie stało..
Nie wiem co mam myśleć, bo niewidzie żadnych argumentów żebyś uzasadnić twej nauki.
Cytować
 
 
#7 Cyprian S 2010-08-23 23:00
Cytat:
Może to zwykły strach: będę kochać i uśmiechać się do wszystkich, oby nic mi złego się nie stało..


Zero strachu. Przeciwnie, fundamentaliści odczuwają strach przed nieznanym, boją się właśnie czy gdzieś tam nie czai się diabełek, bo jak do tej książki zajrzę to jeszcze zostanę zwiedziony, bo jak z tym zacznę rozmawiać to on mnie przekręci na szatańską wiarę itd.

Cytat:
Nie wiem co mam myśleć, bo niewidzie żadnych argumentów żebyś uzasadnić twej nauki.


Powiem tak. Nie widzę argumentów by uważać jeden pogląd za 100% prawdziwy lub jednoznacznie lepszy od innych. Stąd taka postawa.

Za dużo rzeczy jest niepewnych i prawie wszystko można podważyć.
Cytować
 
 
#8 Andrzej Wołyński 2010-08-24 05:47
Cytat:
Za dużo rzeczy jest niepewnych i prawie wszystko można podważyć.
jeden z najbardziej znanych ateistycznych portalów na wschodzie nazywa się "Wolność od religijnego fundamentalizmu ". Otóż lub masz fundament, lub nie masz go w ogóle. A jak masz, chociaż jaki malutki, to już jesteś fundamentalistą , przeciwko którego będą walczyć bezbożnicy i nie tylko.
Masz rację, podważyć można wszystko, nawet istnienie Boga. A więc kolejne pytania w tym, jaki zakładasz fundament pod "Pistis" ? Jeśli żadnego, to czego oczekujesz?. Jeśli rzucasz wszystko do kupy i drewno i szkło i cegły, i cement to jaki dom na tym postawisz?
Oto Andrzej już chce coś wlewać w ludzi niedoskonałych, znalazł doskonały fundament - nauki Chrystusa, dla czego z nim o tym nie porozmawiasz, nie podważysz, nie zbadasz, albo jemu pokażesz że ma cieniutko, albo sam upewnisz się?
Jaki sens Pistisa, jeśli założyciel jest nie pewnego wyznania. Czy nie masz przykładu z "wolnej myśli religijnej" tolerancyjnego i akceptującego wszystko ze wszystkimi wydania. Po co ci coś nowego jak wyznajesz to samo. Kolejna próba pod nowym hasłem? To już tę stare więcej pasuję do tego co nasadzasz, po za tym człowiek prosi się żeby te wydania postawić na nogi, bo upadło. Czegoś ja nie rozumiem, nie oferujesz czegoś nowego, a nie szanujesz starego unitarianina. Nie miłe to jest. Może mam brak informacji z ostatniego spotkania.
Cytować
 
 
#9 Andrzej Wołyński 2010-08-24 06:10
Ale wiesz co Cyprian dam ci spokój, bo chyba jesteś z tych, kto dopóki łeb nie rozbiję nie będzie wiedział co to znaczy. Wszedłem na www. pistis.pl i zauważyłem takiej pieczątki:
- Wiara bez niepodważalnych prawd.
W skrócie "- Wiara bez dogmatu".
w cudzysłowie: "- Wiara bez fundamentu"
Chętnie napiszę lub przetłumaczę coś jak znajdę czas, ale z innej beczki: Niepodważalna chrześcijańska wiara na twardym fundamencie Dekalogu.
Cytować
 
 
#10 Cyprian S 2010-08-24 08:42
Co ja mam pisać Tobie, nie rozumiesz moich przekonań, to co ja na to poradzę?

Przecież nie wyjaśnię Ci, bo wyjaśniam już długo i nic z tego.

Cytat:
Jaki sens Pistisa, jeśli założyciel jest nie pewnego wyznania.


Właśnie chodzi o to, żeby nie było wyznań, tylko jedna wiara, jeden Bóg. Przez to, że są różne to są spory, kłótnie, wojny, nienawiść itd.

Cytat:
Czegoś ja nie rozumiem, nie oferujesz czegoś nowego, a nie szanujesz starego unitarianina.


Nie sądzę żebym przez to okazał brak szacunku.

Cytat:
Może mam brak informacji z ostatniego spotkania.


Najwyraźniej

Cytat:
- Wiara bez niepodważalnych prawd.
W skrócie "- Wiara bez dogmatu".
w cudzysłowie: "- Wiara bez fundamentu"


Z choinki się chyba urwałeś. Od samego początku głosimy jednym głosem z braćmi polskimi tzw. bezdogmatycznoś ć.
Cytować
 
 
#11 Andrzej Wołyński 2010-08-25 21:33
Cytat:
Z choinki się chyba urwałeś. Od samego początku głosimy jednym głosem z braćmi polskimi tzw. bezdogmatycznoś ć.

Nie urwałem się z choinki, głosisz różne rzeczy, zmieniasz decyzji, nie wiem z jakimi braćmi i co głosisz, i czy ja jestem wśród nich. A więc dogmat to niepodważalna prawda, zgadzasz się? Piszesz że masz takie nie podważalne prawdy i tut że piszesz że głosisz jaką bezdogmatycznoś ć, co w religijnym życiu brzmi jak utopia. "Ja głoszę że nic nie głoszę".
Ja mam dogmat, czy jestem twoim bratem i czy wpisuję się w twoją tolerancję i bezdogmatycznoś ć, i czy głosząc od imienia braci będę miał racie mówiąc że Jezus jest Chrystus, to znaczy Mesjasz, zbawiciel, i niema w innym zbawienia? I że to jest nasz, czyli chrześcijański dogmat.
Cytować
 
 
#12 Andrzej Wołyński 2010-08-26 06:07
Cytat:
Właśnie chodzi o to, żeby nie było wyznań, tylko jedna wiara, jeden Bóg.

Przeczytałem jeszcze raz uważnie to co piszesz i trochę stało mi strasznie. Bo to co twierdzisz nie jest w całe twoje, ale wyrzucasz z Jego słów, z tej nauki nieco, żebyś postanowić swoje. Widocznie stąd i chęć podważyć autorytet Biblii jako nieomylnego Słowa Bożego.
Bo w Nauce Chrystusa tę słowa brzmi tak: Jeden jest Pan, jedna wiara, jeden chrzest. do Efezjan 4.5
A u ciebie ta nauka nieco poprawiona. Widzisz różnice czy nie? Robisz to celowo? To już Cypriaństwo jakieś wychodzi.
Cytat:
Nie sądzę żebym przez to okazał brak szacunku.
W to nie wątpię. A jednak nie rozumiem dla czego nie postawisz na nogi to upadłe wydanie, jak masz tyle unitariańskiej chęci i energii, co jest nie tak z tym unitarianizmem w czym różnica z tym co ty głosisz, bo jak żadnej, to wtedy czy poczujesz się lepiej jak oni sami, te dawne unitarianie powiedzą tobie czy uszanowałeś ich życie i pracę, mówię o zarejestrowanym wydaniu "Wolna myśl religijna", czy jednak olałeś ich dorobek.
Bo nie wyjaśniłeś w żaden sposób dla czego nie chcesz ten unitarianizm podtrzymać i rozwijać? A już zakładasz jakiś nowy.
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

UnitarianieTV


Get the Flash Player to see this player.

Przekaż darowiznę
Jeżeli chcesz wesprzeć finansowo inicjatywę UNITARIANIE to możesz zrobić to zarówno przez PayPal jak i kartą płatniczą. Pieniądze wykorzystane zostaną głównie na tłumaczenie artykułów i książek oraz opłatę domeny.

Statystyki
Użytkowników : 179
Artykułów : 181
Zasoby : 26
Odsłon : 208239
Przegląda nas
Naszą witrynę przegląda teraz 8 gości